M-am îmbolnăvit de dor


Nu pot spun că toamna a fost dintotdeauna anotimpul meu preferat, dar de când sunt în Bari, duc dorul celei de acasă. Da, m-am îmbolnăvit de dor. Îmi lipsește acea priveliște rară care era în stare să-mi îmbete simțurile, acea priveliște pe care o puteam savura doar în Moldova.

Privirea îmi era sfâșiată de evantaiul de culori care mă molipsea de atâta fericire și plăcere. Simțurile îmi erau paralizate revenindu-și doar peste noapte. Plimbările pe alei îmi induceau o stare de liniște profundă, meditativă. Frunzele își aveau și ele rolul lor: mă ajutau să creez un buchet frumos pe care să-l pot păstra până la următoarea tomnă. Da, la Moldova, toamna este de aur în adevăratul sens al cuvântului.

Aici văd zilnic aceleași lucruri chiar dacă mereu schimb traseul casă – facultate, aceeași palmieri cărora nu le mai cad frunzele, același cer, care este înstelat foarte rar, aceeași mare care e tot timpul agitată. Aici e toamnă: ploile confirmă acest lucru, iar temperaturile, destul de ridicate pentru această perioadă a anului ( +19)  –  nu prea. Parcul de lângă casă e mereu verde, ceea ce nu creează nici cea mai mică impresie că ar fi toamnă, doar câteva frunze prăpădite mi-au surprins privirea când foșneau sub picioare.

E  frumos, nu pot nega acest lucru, însă sufletul meu e dedicat acelei atmosfere tomnatice în care te temi să respiri de frică să nu spulberi vraja, în care momentele pentru a-ți exprima adorația sunt neîntrerupte, în care armonia și veselia sunt la ele acasă. Anul acesta, sunt privată de aceste minunății ale toamnei, pentru că vine 1 decembrie cu pași grăbiți, vine iarna, care de altfel, tot va fi diferită de cea de acasă.

Sursa foto: antiplicti.ro

5 gânduri despre “M-am îmbolnăvit de dor

  1. Nici in tara nu e chiar iarna, in schimb este toamna in toata regula. De-abia astept sa ninga, sa pot merge la munte, chiar daca de acum nu ma mai voi putea da cu placa. Daca voi pleca din tara vreodata (sunt sanse mari sa se intample asta), imi va fi si mie dor de 4 anotimpuri, asa cum inca mai sunt acum.

  2. Wow that was odd. I just wrote an really long comment but after I
    clicked submit my comment didn’t appear. Grrrr… well I’m not writing all that over again.
    Anyway, just wanted to say fantastic blog!

Lasă un răspuns

