Cum am obținut bursa ERASMUS


În toamna anului 2010, așteptam cu mare nerăbdare rezultatele admiterii în România. Norocul mi-a surâs și am fost admisă la Universitatea,, Ștefan cel Mare’’ din Suceava.  De atunci știam că nu voi regreta faptul că voi veni să îmi continui studiile în România. Iar acum, când am ajuns în al 3-lea an de universitate, încă mai pot confirma acest lucru. Pe parcursul acestor doi ani petrecuți în inima Bucovinei, mi  s-au întâmplat multe lucruri frumoase, iar obținerea  bursei Erasmus este unul dintre ele.

Ei bine, ca sa obții această bursă trebuie să îndeplinești neapărat câteva condiții:

  • Să fii student/masterand/doctorand  la o universitate semnatară a Chartei Erasmus
  • Să fii integralist
  • Să ai primul an de studii făcut în țară
  • Să nu fi beneficiat de o altă bursă Erasmus anterior
  • Să cunoști limba de stat a țării în care urmezi să studiezi.

După ce am văzut că mă încadrez  în aceste condiții, am mers mai departe. A urmat realizarea unui  dosar, pe care urma să îl depun la comisia de evaluare din cadrul facultății căreia aparțin. Acesta din urmă trebuia să conțină următoarele acte:

  • cerere de înscriere la concursul de selecţie a studenţilor Erasmus
  • adeverinţă de student, masterand, doctorand
  • scrisoare de intenţie (se vor trece toate datele de contact: tel., e-mail)
  • curriculum vitae model Europass
  • copie după cartea de identitate
  • declaraţie pe propria răspundere că nu a mai beneficiat de un stagiu Erasmus de acelaşi fel
  • testul de limbă (limba ţării pentru care solicită bursa sau o limbă de circulaţie internaţională care se utilizează la universitatea gazdă).

Pot să zic că aceasta a fost partea cea mai ușoară. Ce a urmat, mi-a cam dat bătăi de cap. Mai mult, faptul că nu sunt cetățean al Uniunii Europene  a atras după sine o mulțime de drumuri, când la Suceava, când la București și de câteva ori la Chișinău. Dar totul e bine când se termină cu bine! Viza stă cuminte în pașaport și își așteaptă ziua când va trebui să se vadă cu vameșul😀. Până atunci nu a mai rămas foarte mult timp, de aceea  trebuie să-mi  termin de făcut bagajele. Iar acum vă las în compania unei melodii plăcute.

7 gânduri despre “Cum am obținut bursa ERASMUS

  1. nici nu prea am cum, deja am un precontract si o bursa privata care ma tin in tara pana la terminarea masterului😀. Insa n-are de ce sa imi para rau, firma imi deschide oportunitati pentru a pleca in strainatate, masterul il fac in limba engleza deci…

Lasă un răspuns

