Comorile Pierdute ale Omenirii


 În cele ce urmează nu vreau să vorbesc despre arestul lui Adrian Năstase, despre panourile publicitare de pe clădirea Primăriei din Chișinău sau despre desfășurarea BAC-ului din acest an. Și nu pentru că aceste subiecte nu m-ar interesa, ci pur și simplu  pentru că aș vrea să vă împărtășesc niște lucruri  care , din punctul meu de vedere, ar fi  și utile și interesante.

În sesiune se știe că se învață. Cum? Deja depinde de fiecare dintre noi. Eu, însă, mi-am permis  să citesc și o carte, care nu ținea neapărat de examene. Și nu regret că am făcut asta, pentru că altfel  nu aș fi aflat ce  ascund  cele 140 de pagini ale lui Richard Bessiere ,,Comorile pierdute ale omenirii: de la Sfântul Graal la bijuteriile țarilor’’.Recunosc că e prima dată când am citit o carte de acest gen.

 Despre carte 

Astăzi, acele lucruri care au fost ascunse de privirile celor lacomi poartă denumirea de comori. ,,Când ne referim la comori , nu este vorba  întotdeauna  despre  aur, bani și pietre prețioase.’’  În continuare, am să le nominalizez pe cele abordate de scriitor în cartea sa și care am considerat  eu că ar trebui să fie  cunoscute de noi toți.

  1. Templul și comoara fabuloasă a regelui Solomon  
  2. Chivotul Legii, comoara eternă
  3. Goana după El Dorado
  4. Comoara piraților
  5. Comorile lui Ludovic al XVI-lea și ale Revoluției  Franceze
  6. Comorile fabuloase din unele regiuni ale Franței
  7. Diamantele blestemate
  8. Bijuteriile țarilor
  9. Egiptul, China și comorile lor arheologice
  10. Comorile din adâncul mării
  11. Tezaurul nazist
  12. Graalul

Mai mult, Richard Bessiere ne explică care sunt rădăcinele istorice ale fiecărei comori, ce reprezintă fiecare și importanța lor. Spre final, am să reiau un fragment de la sfârșitul cărții care m-a impresionat și care  m-a convins să o citesc:

,,Evoluția speciilor a dus la apariția omului, dar acesta a rămas schimbat de-a lungul timpului.A alergat întotdeauna după ce nu avea sau după ce spera să poată obține într-o bună zi.Chiar și astăzi, visează iubiri imposibile, comori inaccesibile și cunoștințe interzise.Legenda îi vorbește despre comori blestemate, înțelepciunea, pur și simplu, despre moșteniri periculoase.Dar continuă să deschidă porți, se întoarce din drum și încearcă altele, până când ajunge în fașa celei dincolo de care nu trebuie să treacă.Va ezita, dar va deschide această poartă, fără să știe, din păcate, ce se află de partea cealaltă.’’

Richard Bessiere

 

 

 

2 gânduri despre “Comorile Pierdute ale Omenirii

Lasă un răspuns

