1 Aprilie 2012 la Fântâna Albă


Acum 71 de ani, mai mulți locuitori de pe valea Siretului, numărul acestora variind între 2000 și 3000 de persoane, au încercat să se refugieze din Uniunea Sovietică în România. Au vrut să scape de sub jugul sovietic. Dar nu a fost să fie. Acești oameni nevinovați, au fost împușcați cu cruzime de sovietici în timp ce se îndreptau spre noua graniță sovieto-română. După acest masacru groaznic, morții au fost îngropați în gropi comune pregătite dinainte. Au murit bărbați și femei, copii și bătrâni, care într-adevăr aveau gânduri pașnice. Până în anii ’90, acest subiect era considerat interzis, după ce din anul 2000 s-a permis oficierea unui parastas în memoria celor morți care au dorit să trăiască în România. Da, doar pentru faptul că au vrut să vină acasă!

Ieri, am mers în pădurea de la Varnița, unde la 1 aprilie 1941 a avut loc acest masacru. Cu toate că am ratat manifestarea propriu zisă m-am bucurat  enorm de faptul că într-un sfârșit am ajuns  acolo. La această manifestație  au fost prezenți oameni originari de acolo, jurnaliști, domnul Eugen Tomac și Viorel Badea, cât și noi, un grup de studenți din Suceava, slujba  fiind oficiată de  câțiva preoți. S-au meritat nervii și răbdarea pierdută din cauza unui drum foarte  lung și foarte anevoios de care am avut parte. Emoțiile și crizele din acea zi cauzate nu numai de problemele de la întoarcerea în România la vamă, dar și de timpul foarte pretențios, până la urmă, au fost de bun augur. Sânt sigură că toți călătorii autocarului își vor aduce aminte cu mult drag ziua de 1 aprilie 2012, pe care am încheiat-o foarte frumos la mănăstirea Putna, unde am ajuns destul de târziu, dar am fost așteptați și întâmpinați cu multă căldură și bucurie.

IMG_9447

Un gând despre “1 Aprilie 2012 la Fântâna Albă

Lasă un răspuns

